Ako zvládnuť rodinu a prácu

Považujete sa za ambiciózny ženu, ktorá sa chce stať nielen dobrou matkou, ale chce sa stať tiež dobrou pracovníčkou? Ak áno, pozrite sa na naše tipy, ako zvládnuť rodinu a prácu, aby všetko fungovalo, ako má.

Správna pracovná doba je základ

Najprv je nutné nájsť si takú prácu, ktorá vám bude vyhovovať svojou pracovnou dobou. Tá by mala ideálne zodpovedať času, kedy sú vaše deti v materskej, alebo základnej škole. U rady zamestnávateľov to nemusí byť problém. Rovnako tak môžu prísť vhod benefit, ako je voľnejší pracovný čas s určitým počtom odpracovaných hodín, alebo možnosť home office.

Plánujte a rozdeľujte úlohy

Ako zvládnuť rodinu a prácu? Bez plánovania a rozdeľovanie úloh to rozhodne nepôjde. Vždy by ste mali mať jasno, čo vás a vašu rodinu čaká v nasledujúcich dňoch a týždňoch. A podľa toho rozdeliť aj úlohy. Veľa vecí môžete delegovať na manžela alebo na prarodičia, čo je ideálny stav. Rovnako tak môžete plánovať aj v rámci práce – napríklad pokiaľ ide o smeny, alebo žiadosť, aby vás zastúpil niektorý z kolegov.

Učte deti samostatnosti

Ak sú deti samostatné, ide to podstatne lepšie. Výrazne si tak starosť o domácnosť uľahčíte, pretože nemusíte riešiť každý detail. Je jasné, že k základnému vedeniu tu byť musíte. Ale samozrejmosti, ako je upratovanie izby, služba, vynášanie koše a ďalšie veci, to je niečo, čo dieťa môže zvládnuť samo. Pre vás je to denný úspora aj niekoľkých desiatok minút.

Nastavte si priority

Vždy je potrebné mať jasné priority. Skôr alebo neskôr nastane chvíľa, kedy sa budete musieť nad niečím rozhodnúť. Je dobré mať už vopred jasno, aký bude výsledok. Zlá rozhodnutia totiž mhou viesť k tomu, že budete buď workoholička nestarající sa o rodinu, alebo budete naopak ženou, v domácnosti, ktorá nie je príliš platná vo svojej práci. Ako iste viete sama posúdiť, obidve situácie sú zlé.

Add comment