Úzkosti a spánok – začarovaný kruh

Spánok je veľmi dôležitou časťou vášho života. Podľa univerzálnych odhadov by ste mali spať okolo ôsmich hodín denne, čo znamená, že prespíte tretinu života. Počas spánku dochádza k tomu, že vaše telo nielen čerpá novú energiu, ale po psychickej, rovnako ako po fyzickej stránke výrazne regeneruje. Preto spánok nepodceňuje. Môžu sa však objaviť problémy, ktoré spôsobujú nespavosť. A tie je rozhodne dobré riešiť aktívne.

Nedostatok spánku môže spôsobiť úzkosť

Ak sa vám čas od času nedarí zaspať, nie je to nič závažné. Môže to byť aktuálnymi problémami, prostredím, alebo inými faktormi. Keď sa však nespavosť objavuje často a dlhodobo, je to komplikácie. Ako pre fyzickú stránku vášho tela, tak i pre tú psychickú. To preto, že nedostatok spánku môže dlhodobo spôsobovať aj úzkostné stavy. Zo začiatku môžu byť len ľahšie, ale postupom času sa môžu stávať intenzívne, čo je pochopiteľne komplikácie.

Problémový začarovaný kruh

Veľkým rizikom úzkosťou a nedostatku spánku je to, že sa jedná o začarovaný kruh, z ktorého veľmi často nie je bez odbornej pomoci jednoduchého úteku. Ak človek nemôže spať, pochopiteľne premýšľa nad rôznymi veci. Nedostatok spánku ho môže trápiť a to vedie k prehlbovaniu úzkostných stavov. A takto stále dokola. Výsledkom môžu byť ako psychické problémy, tak aj tie fyzické, pretože telo je stále unavené a bez energie.

Čo je to úzkosť?

Máte obavy, či sa podobné stavy nedejú aj vám? Je dobré si charakterizovať, čo to vlastne úzkosť je. Poznať ju môžete celkom ľahko. Ide o emočné strach, ktorý je spájaný hlavne s určitými obavami, u ktorých sa môžu objaviť rôzne predtuchy. Pokročilé stavy sú dokonca doplňované aj fyzickými prejavmi, ako sú pocity výraznejšie nevoľnosti, alebo búšenie srdca. Krátkodobá úzkosť sa môže objaviť napríklad pred dôležitou skúškou – a to je ten stav, ktorý je z dlhodobého hľadiska rizikový.

Add comment