Zdravé stravovanie počas leta

Prichádza leto a spolu s ním teplejšie počasie, ktoré má tendenciu ovplyvňovať naše stravovacie návyky. Aj keď mnoho ľudí si myslí, že práve cez leto sa stravujeme zdravšie a jeme menej, nie vždy je to pravda. Leto so sebou prináša čas strávený vonku, či už na dovolenke alebo na kúpalisku, kde si mnohokrát doprajeme fastfood. Cez leto sa tiež častejšie zabávame, organizujeme párty, grilujeme, oslavujeme a tiež si doprajeme viac alkoholu. Poďte sa s nami pozrieť, ako si užiť leto bez toho, aby ste sa museli vzdať dobrého jedla.

Kontrolujte veľkosť porcii

Zdravé stravovanie neznamená vynechať všetky svoje obľúbené jedlá, ale tiež nie je o tom, že môžete jesť, čo chcete. Ak máte pár nezdravých jedál, bez ktorých nemôžete žiť, zvážte striedmosť a držte sa jednej porcie týždenne. Snažte sa vo svojom jedle obmedziť cukor a nahraďte ho zdravšími alternatívami, ako je napríklad manukový med, získavaný z nektáru kríka manuka, ktorý rastie v oblasti Nového Zélandu.

Vyvážený tanier

Či už sa zúčastňujete rodinnej oslavy alebo ste práve na chate, nezabúdajte na to, že váš tanier má byť vyvážený a zdravý. Naplňte svoj tanier ovocím, zeleninou, bielkovinami a celozrnnými výrobkami. Dodržiavajte pokyny pre porcie a pomery od odborníkov na stravovanie, ktorí odporúčajú polovicu vášho taniera naplniť ovocím a zeleninou a druhú polovicu obilninami, bielkovinami a mliečnymi výrobkami.

Nezabúdajte na pitný režím

S horúcimi teplotami a rastúcimi outdoorovými aktivitami sa často stáva, že náš organizmus býva dehydratovaný. Zaobstarajte si opakovane použiteľnú fľašu, ktorú budete nosiť stále pri sebe ako pripomienku, aby ste pravidelne pili. Dostatočný pitný režím je nevyhnutný pre zdravie vášho tela, zároveň vám však pomáha zrýchľovať metabolizmus a slúži ako detoxikácia organizmu.

Voľte chudé mäso

Taká letná grilovačka sa nezaobíde bez poriadnej porcie mäsa. Namiesto bravčového mäsa si vyberte chudšie mäso. Zdravšie alternatívy mäsa zahŕňajú mleté ​​morčacie mäso a kuracie prsia bez kože. Ryby sú veľmi dôležitou súčasťou zdravej výživy. Grilujte lososa, tuniaka, homára, mušle a kalamáre ako nízkokalorický obed alebo večeru nabitú bielkovinami.

Nemusíte sa vzdať ani vášho obľubeného burgra. Opäť použite chudé mäso, zvoliť môžete aj chudé hovädzie mäso, použite celozrnné žemle a miesto klasického tučného dressingu, použite biely jogurt. Dobre poslúži aj pre niektorých nie príliš známa avokádová majonéza, ktorá je bez pridaných ochucovadiel a konzervantov a hodí sa do teplej i studenej kuchyne. Mimochodom, chutí výborne.

Čítajte štítky

Nezabudnite si prečítať štítok s nutričnými údajmi na obaloch potravín alebo si pozorne prečítajte nutričné ​​informácie na jedálnom lístku. Týmto spôsobom si začnete všímať, koľko celkových kalórií obsahuje vaša porcia. V priemere by jedno jedlo malo obsahovať 500 – 700 kalórii. Raňajky sú zvyčajne menej kalorické.

Add comment