Zdravý víkendový obed pre celú rodinu

Ste to práve vy, ktorá má vo vašej rodine aj funkciu kuchárky? A tak pred každým víkendom premýšľate, čo uvaríte? A to k prihliadnutím na to, aby to bolo hlavne zdravé, najedla sa celá rodina a tiež ste zvládla uvariť v rámci finančných možností? Tu sú tipy, ako môže zdravý víkendový obed pre celú rodinu vyzerať.

Jednoduché cestoviny sú hitom

Ak chcete jesť zdravo, nie je nič jednoduchšie, než sa inšpirovať v segmente stredomorskej kuchyne. Tu dominujú cestoviny, ktoré možno pripraviť na mnoho spôsobov. My odporučíme osvedčenú zdravú klasiku v podobe citrónovej omáčky. Stačí trocha masla, zeleninový vývar a šťava z citróna. Následne pridajte trochu parmezánu a omáčku zahustíme. Potom už stačí len uvariť cestoviny, všetko premiešať, pridať bazalku a servírovať. A komu by to bolo málo, opečte kúsok baklažánu a cukety, čo jedlo skvele doplní.

Kuraťom nič nepokazíte

Kuracie mäso je nielen málo tučné, ale je tiež bohaté na bielkoviny. Využite toho a pripravte z neho obed. Ako? Jednoducho kúpte celé kurča, naporciujte ho, vložte do rúry a upečte. Práve pečenia je jeden z najzdravších druhov prípravy. A čo k tomu? Ideálne je ryža, ktorú môžete kúpiť v desiatkach variantov, ktoré sa líšia tvarom, chuťou, ale aj tým, ako je zdravá. Trochu ju Omasta výpekom z kurčaťa a môžete podávať.

Rizoto pripravte z kuskusu

Poznáte kuskus? Ide o zaujímavý druh cestoviny, ktorý sa používa hlavne v orientálnej kuchyni. K dostaniu je aj u nás a tak nie je problém pripraviť z neho zdravý obed pre celú rodinu. Jeho výhodou je, že ho stačí zaliať horúcou vodou a za pár chvíľ môžete podávať. A s čím ho zamiešať? Ideálne s nasucho opečenou zeleninou, podľa vašej chuti. A keď sa vaše rodín a nezaobíde bez mäsa. Pridajte pár kúskov kuracieho, alebo chudé bravčového stehna. Uvidíte, ako vám toto jednoduché, rýchle a pritom zdravé jedlo zachutí.

Add comment