Obujte si tenisky na behanie a poďte si zabehať

Na jeseň, ale ani v zime, nie je behanie zakázané. Posilňovne sú zavreté, nikam nechodíme, takže nám hrozí, že nepriberieme až z dobrôt na Vianoce, ale ešte nejaký ten mesiac skôr. Prečo je dobré si ísť zabehať?

Behanie naštartuje váš metabolismus

Znie to možná ako fráza, ale skúste to. Váš apetít bude neporovnateľný, kilá pôjdu dole a tuk bude miznúť. S pribúdajúcimi svalmi sa môže ručička na váhe zastaviť. Neľakajte sa, svaly niečo vážia. Tie však budete nosiť s pýchou. A nebojte sa, vaše leginy na behanie vám budú stále dobré. A čím viac svalov máte, tým viac spaľujete. Pretože svaly toho „zjedia“ najviac.

Zbavíte sa stresu a vyčistíte si hlavu

Mysleli ste si ešte predčasom, že sa už viac stresovať nemôžete? Omyl! Bojíte, že ochoriete, aby sa na vás v práci nepozerali skrz prsty. Dieťa radšej stráži stará mama, aj keď to nie je najlepší nápad, ale doma zostať s dieťaťom nemáte odvahu. Partner možná čoskoro zabalí podnikanie s veľkým mínusom. Dá sa v tejto situácii nestresovať? Urobte si radosť, kúpte si nové tenisky na behanie a vybehnite. Bude to vaša najlepšia investícia v živote. Stres zo seba doslova vypotíte. Budete plná energie aj nápadov, ako to negatívne v živote premeniť na pozitívne. Proste bežte a bežte… Alebo kľudne len kráčajte. Hlavu čistí aj svižná chôdza.

Lepší spánok, menej bolestí v chrbte

Vybehajte sa zo svojich zdravotných problémov. Z tých, ktoré máme z neustáleho vysedávania u počítača, to skutočne ide. Behajte po rovine, do kopca a trebárs do schodov. Každý deň si oblečte svoje leginy a športové tielko, mikinu či bundu, nech prší, sneží, či svieti slniečko a bežte. A ak predsa len potrebujete ešte ďalšiu motiváciu, než že vás konečne prestane bolieť chrbát, pozrite sa, koľko pritom spálite kalórií.

  • Pri behu rýchlosťou 6 km za hodinu po rovine spálite až 390 kcal/hod.
  • Pri behu rýchlosťou 9 km za hodinu po rovine spálite až 560 kcal/hod.
  • Pri behu do schodov spálite až 840 kcal/hod.
  • Pri chôdzi do kopca spálite až 490 kcal/hod.

Behom k lepšej imunite

Tento benefit, ktorý teraz tak veľmi potrebujeme, som si nechala nakoniec. Nebojte sa vybehnúť aj v mraze. Vaše telo sa naopak otuží a posilní sa váš imunitný systém. Takže veľa zdravia a kilá dolu!

Add comment