Pri chrípke a nachladnutí nasaďte vyššie dávky vitamínu C

Ako je to s dávkami vitamínu C, ktoré má naše telo denne prijať? Obecne sa udáva, že zdravý dospelý človek potrebuje denne 80 mg vitamínu C. Pokiaľ však organizmus bojuje s chrípkou a nachladnutím, ideálne je krátkodobé zvýšenie tejto dávky na 500 mg za deň. Keďže však má naše telo súčasne schopnosť nadbytočný vitamín C vylúčiť v moči, je nutné ho užiť v správnej forme.

Doplnok stravy EXTRA C 500 obsahuje vitamín C vo forme s postupným uvoľňovaním. Vďaka tejto vlastnosti dosiahneme lepšie vstrebanie vitamínu a naše telo ho nevylúči ako nepotrebný. Naopak, pomôže nám poraziť začínajúcu virózu, chrípku, zabojuje s nachladnutím, ale aj so súvisiacou únavou.

Nedostatok vitamínu C nie je neznámym pojmom ani v modernej dobe

V minulosti býval nedostatok vitamínu C problematickým napríklad u námorníkov pri dlhodobom pobyte na mori. Vitamín C je však dnes naopak tak notoricky známym vitamínom, že naň občas zabúdame a berieme ho ako samozrejmosť. Často si potom neuvedomíme, že trpíme príznakmi jeho nedostatku. Môže ísť o náchylnosť k virózam, ale aj o bolesti kĺbov či krvácanie z ďasien. Dlhodobý nedostatok C-čka zvyšuje kazovosť zubov, vypadávajú nám vlasy a trpíme lámavosťou kostí. Bez vitamínu C nedokáže naše telo ani správne vstrebávať železo, a tak trpíme chudokrvnosťou (anémiou).

V čom si môžeme na vitamíne C zamaškrtiť?

Optimálne je samozrejme prijímať vitamín C v prirodzenej strave. To znamená jesť dostatok ovocia a niektorej zeleniny, avšak v surovom stave. Tepelnou úpravou totiž dochádza k degradácii vitamínu C. Ale rovnako ho ničí aj oxidácia, ku ktorej dochádza už len obyčajným rozkrojením ovocia či jeho nastrúhaním.

Aj keď si obvykle vitamín C naordinujeme v podobe čaju s citrónom, príliš od toho nečakajte. Citróny v poslednej dobe v testoch obsahu vitamínu C prepadajú. Naviac v horúcom čaji ho príliš nezostane. Ideálnym zdrojom je rakytník, šípky a čierne ríbezle. Zo zeleniny obsahuje vitamín C paprika, kapusta, aj ružičková kapusta. C-čko sa nachádza taktež v zemiakoch. Problém je, že sa pri varení stratí. Viac ho zostane zachovaného pri tepelnej úprave smažením.

Add comment